FormatŽabalj

Predavanje Agencije za bezbednost saobraćaja Republike Srbije „Um na drum“ održano je danas u sali Doma kulture u Žablju učenicima trećeg i četvrtog razreda žabaljske SŠ „22. oktobar“. U saradnji sa Savetom za bezbednost opštine Žabalj, prezenteri su učenicima predočili činjenice i statističke podatke, kao i savete za bezbednu vožnju.

Inicijatori kampanje „Um na drum“ istakli su da je jedan od ključnih elemenata za dostizanje manje izloženosti rizicima za mlade u saobraćaju kontinuirano saobraćajno obrazovanje. S tim u vezi, ova kampanja, koju već nekoliko godina realizuje Agencija za bezbednost saobraćaja, posvećena je bezbednosti mladih u saobraćaju i pokazala se kao veoma uticajan model saobraćajnog obrazovanja.

Cilj kampanje je smanjenje posledica saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju mladi, formiranje ispravnih stavova, proširivanje znanja, kao i korigovanje nebezbednog ponašanja u saobraćaju kod mladih. Sloganom kampanje „Um na drum“ apeluje se na promišljeno donošenje odluka mladih u saobraćaju. Kampanju prate video spotovi, aktivnosti na društvenim mrežama, tribine koje se realizuju u srednjim školama, razgovori sa onima koji su povređeni u saobraćajnim nezgodama i druge aktivnosti koje su mladima atraktivne.

Sa ciljem povećanja bezbednosti saobraćaja kampanja se realizuje u mnogobrojnim lokalnim samoupravama.

Informisanje mladih ljudi o saobraćaju, rizicima i načinima kako ih izbeći i uticanje na promenu usvojenih pogrešnih stavova i ponašanja koja iz njih proizilaze, cilj su ove kampanje. Ako se uzme u obzir specifičnost ciljne grupe koja je u fokusu ove kampanje, cilj je da se promovisanjem ispravnih stavova stvori novi obrazac ponašanja mladih ljudi, koji treba da dovede do smanjenja stradanja na putevima. Dakle, podizanje svesti o rizicima i načinima kako ih izbeći. Kampanja je, pre svega, informativna i edukativna, prilagođena stilu života mladih, pa podatke saopštava na jedan sasvim nov i zanimljiv način putem medija koje mladi favorizuju i zahvaljujući kojima grade svoje mišljenje.

Zamisao je da se sloganom „Um na drum“ apeluje na promišljeno donošenje odluka mladih u saobraćaju, kao što je neupravljanje vozilom pod dejstvom alkohola i opojnih sredstava, poštovanje ograničenja brzine upravljanja vozilom, obavezna upotreba pojasa tokom vožnje, nekorišćenje mobilnih telefona tokom upravljanja vozilom.

STATISTIKA

Svakog dana na putevima u svetu pogine oko 1000 mladih ljudi.

U Srbiji, svaki četvrti čovek koji pogine i svaki treći povređeni u saobraćajnim nezgodama pripada starosnoj grupi od 15 do 30 godina. Razlozi za ovakvo stanje su nedovoljno znanje i iskustvo, pogrešni stavovi i ponašanje koje mladi učesnici u saobraćaju neretko ispoljavaju. Ovu vrstu pošasti koja odnosi živote mladih je moguće sprečiti preventivnim radom.

Kategorije: Novosti

0 komentara

Ostavite odgovor

Avatar placeholder

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *