Kampanja pod nazivom „Na maturu bez automobila“, koju svake godine tradicionalno realizuje Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije, realizovana je i u Žablju. Organizovana je tribina na kojoj je maturantima žabaljske srednje škole ukazano na važnost poštovanja pravila u saobraćaju, a imali su priliku da čuju lično iskustvo jednog mladića, koji je zbog nezgode u saobraćaju ostao u kolicima sa 18 godina. Pored predstavnika Agencije za bezbednost saobraćaja, sa maturantima su razgovarali i policajci, kao i zaposleni u hitnoj pomoći.
Dostupni za probanje bili su i simulatori čeonog udara i prevrtanja, čiji je cilj da se maturantima približi važnost pravilne upotrebe sigurnosnog pojasa. Takođe, prisutni su mogli da isprobaju i „pijane naočare“, odnosno nekoliko njih za određene promile alkohola.
Mirko Koković iz Agencije za bezbednost saobraćaja govorio je o važnosti realizacije kampanje namenjene mladima.
„Svake godine u saobraćaju pogine više od stotinu mladih osoba, odnosno svaka peta mlada osoba, a mi smo tu da podignemo svest o tome, o važnosti bezbednosti u saobraćaju i da ukažemo mladima na strašne posledice koje se događaju usled nepažnje u saobraćaju i usled nepoštovanja saobraćajnih pravila. Ovu kampanju je pokrenuo nemili događaj, a mi se trudimo da edukativnim aktivnostima sprečimo ovakve nesreće. Jako bitnu ulogu igra sigurnosni pojas, koji je i dan danas najefikasniji, i pored svih modernih sistema bezbednosti, kod vozača i suvozača smanjuje smrtnost za 50 odsto, a na zadnjem sedištu za 25 odsto“, istakao je Koković.
Predsednik opštine Uroš Radanović zahvalio se svim učesnicima u akciji, koji svojim trudom doprinose bezbednosti budućih mladih vozača.
„Ovo je još jedna akcija koju sprovodi Savet za bezbednost saobraćaja opštine Žabalj, u saradnji sa republičkom Agencijom za bezbednost saobraćaja. Moja poruka prisutnim srednjoškolcima i svim mladim ljudima je da slušaju ove ljude, da se pridržavaju svega što im oni govore i da tako sačuvaju sebe i druge učesnike u saobraćaju“, rekao je Radanović.
Kampanja se realizuje na teritoriji Republike Srbije u periodu završetka školske godine za maturante srednjih škola, odnosno u periodu pre održavanja maturskih proslava. Osnovni cilj kampanje je ukazivanje maturantima da na maturu ne treba ići kolima, odnosno voziti, već zbog očekivane konzumacije alkohola, koristiti usluge taksi prevoznika ili pomoć roditelja i prijatelja.
0 komentara