GODINE UZLETA – OSNOVE PROGRAMA PREDŠKOLSKOG VASPITANJA I OBRAZOVANJA
Zaposleni PU “Detinjstvo” započinju realizaciju novih Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja septembra 2022. godine. Cilj programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja jeste podrška dobrobiti deteta. Dobrobit odražava suštinu razvoja i učenja deteta, a to je, da je dete biće koje istovremeno JESTE I BIVA – kroz ono što jeste postaje i ono što će biti, tako da podržavati dobrobit deteta znači istovremeno projektovanje ciljeva na budućnost i razumevanje šta je dobrobit za dete u realno postojećim okolnostima, sada i ovde.
U razvijanju programa usmerenog na podršku dobrobiti deteta, rukovode se principima koji proističu iz koncepcije Osnova programa.
Principi razvijanja realnog programa:
Princip usmerenosti na odnose – družeći se sa decom i odraslima sarađujemo, uvažavamo različitosti, brinemo o sebi i drugima, negujući uvažavanje, saradnju, odgovornost i zajedništvo.
Princip životnosti – kroz drugarstvo i prijateljstvo zajedno rastemo, učimo i razvijamo se. Zajedničko učenje se ostvaruje kroz aktivnosti koje su deci smislene, jer proističu iz njihovog iskustva, autentičnih interesovanja i odnosa, iz njihovih potreba, inicijativa, problema i pitanja, iz događaja i zbivanja u grupi i u zajednici.
Princip integrisanosti – sve što dete čini, kroz svoje lično delanje, i doživljava, kroz odnose dok istražuje i otkriva, je prilika za učenje.
Princip autentičnosti – svi smo različiti i prihvatamo jedni druge. Autentičnost podrazumeva podršku svakom tom različitom detetu za uključivanje u zajednicu i zajedničku aktivnost.
Princip angažovanosti – podržavamo izbor i inicijativu dece, jer dete uči kroz vlastitu angažovanost, ličnu preradu iskustva i doživljaja. Uloga odraslih je da podrži dete, a ne da ga podučava.
Princip partnerstva – uz roditelje dete se oseća sigurno, zadovoljno, ostvareno i prihvaćeno. Partnerstvo se ostvaruje uvažavanjem ideja, inicijativa, mišljenja deteta i porodice i ravnopravni su članovi lokalne zajednice u kojoj žive.
Realni program predškolske ustanove čini određena kultura i struktura ustanove, neposredna zajednica i svi učesnici programa. Sve to zajedno podstiče celovit razvoj deteta, u kojem je važna adekvatno kreirana inspirativna sredina i razvijanje odnosa sa vršnjacima, porodicom i zajednicom. Zaposleni u predškolskoj ustanovi imaju odgovornost za stavljanje svoje moći u funkciju ojačavanja deteta i njegovih kapaciteta za razvijanje strategije istraživanja i razumevanje sebe i sveta i podstiče ga na celoživotno učenje.
0 komentara